Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak wyglądała rozbiórka 130-tonowego mostu kolejowego na rzece Raba. Elementy starej konstrukcji zostaną ponownie wykorzystane

Joanna Mrozek
Joanna Mrozek
Wideo
od 16 lat
Tak wyglądał demontaż 130 tonowego mostu kolejowego na rzece Raba w Mszanie Dolnej, wykonawca inwestycji kolejowej na odcinku linii nr 104 Chabówka- Nowy Sącz pokazał krótkie nagranie. Konstrukcja starej przeprawy została zabezpieczona i wkrótce zostanie wkomponowana w nowy most.

Most kolejowy na Rabie ważył 130 ton

Trwa modernizacja m.in. 11 kilometrów linii kolejowej nr 104 na odcinku A2 Rabka Zaryte — Mszana Dolna. Zakres realizowanych prac obejmuje również modernizację istniejących i budowę nowych obiektów inżynieryjnych, a jednym z nich jest przeprawa przez rzekę Rabę. Most kolejowy na linii kolejowej numer 104 na odcinku Rabka Zaryte - Mszana Dolna został rozebrany przez pracowników spółki Strabag. Zobacz jak to wyglądało:

W ramach realizowanej inwestycji kolejowej powstanie nowa przeprawa przez Rabę, a zdemontowane 130 t starej konstrukcji, będzie wykorzystane ponownie.

- Wykorzystaliśmy do tego dźwig samojezdny o udźwigu 350 ton, konstrukcja została przetransportowana na plac składowy, gdzie w okresie letnim będzie poddana renowacji. Po wykonaniu prac naprawczych i odtworzeniowych elementy konstrukcji zostaną ponownie wykorzystane i wbudowane, w tym razem jako elewacja nowo budowanej przebranej - Grzegorz Gądek, kierownik budowy.

140 lat Galicyjskiej Kolei Transwersalnej

Galicyjska Kolej Transwersalna została wybudowana w latach 1882 – 188. Łączna długość wybudowanej w dwa lata trasy wyniosła 577 km, co budzi uzasadniony podziw, biorąc pod uwagę poziom ówczesnej techniki. Fenomen ówczesnej cywilizacji powstał prawie 140 lat temu.

GKT, która przebiega przez tereny województwa Małopolskiego, a przede wszystkim do najpiękniejszego odcinka tej trasy między Chabówką i Nowym Sączem. Dzisiaj to linia nr 104, która biegnie przez niełatwy, górski teren Beskidu Wyspowego.

Po latach zaniedbań na tory mają powrócić tam pociągi, bo zapowiadane od lat połączenie zwane "Podłęże - Piekiełko" ruszyło na dobre. Trwa modernizacja linii 104 Chabówka -Nowy Sącz, która wchodzi w skład historycznego połączenia. To inwestycja warta 10 miliardów złotych, z wiaduktami, mostami i tunelami. Jeden z nich ma być najdłuższy w Polsce, biorąc pod uwagę także tunele drogowe. Całość powinna być gotowa do 2030 roku. Trwają prace, także te rozbiórkowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Tak wyglądała rozbiórka 130-tonowego mostu kolejowego na rzece Raba. Elementy starej konstrukcji zostaną ponownie wykorzystane - Gazeta Krakowska

Wróć na mszanadolna.naszemiasto.pl Nasze Miasto